Friday, April 8, 2011

Ritningar

Nu har jag fått ihop en ritning, eller två blev det faktiskt. Först hade jag ju tänkt att det skulle bli en viktoriansk lekstuga. Jag gjorde en ritning:



När ritningen sen var klar så tyckte jag den liknade New England stugan istället. Alltså Elegant Playhouses stuga som ser ut så här:





Det stämmer väldigt bra med proportionerna med den ritning jag gjort. Och det är snyggare med bara en veranda. Men sen började jag fundera på fönster. Att köpa de 4x6 och 6x6 fönster som är med på ritningen skulle kosta för mycket för att sättas i en lekstuga. Dock har Byggmax spröjsade fönster till rimligt pris, så det får bli en kompromiss, tyvärr! Fönster på ett hus är som fäljarna på en bil! Mycket av karaktären sitter där.

Så det blev att rita en ny ritning med de nya fönstrena, då blir det så här:



Ritningen är inte lika bra som den innan så det ser inte lika snyggt ut, men jag tror det kommer att bli bra ändå!

No comments:

Post a Comment